Rå lunch

Testade att äta en helt raw/rå måltid igen (första var en raw pesto med zuccinipasta och groddar som förrätt) fast helt utan recept denna gång.

Först gjorde jag zuccinipasta genom att strimla en zuccini med potatisskalaren så det liknade bandpasta, sen delade jag 1 tomat, ¾ paprika och la det i en bunke tillsammans med i pressad vitlöksklyfta, färsk basilika, färsk oregano lite hemmatorkad chili och ca ½ msk solroskärnor.

Sedan mixade jag detta (inte zuccinipastan då) ok det blir inte så fin färg på det (brun/orange) men det vart gott, sen la jag allt detta i en tallrik med en massa groddade linser på. Det vart gott och lätt (som är skönt nu på sommaren) däremot tror jag att man nog ska lägga till en förrätt eller efterrätt om man ska hålla sig mätt länge, men det var ju första gången jag testade denna.

Nästa gång kanske man ska testa att ha lite kallpressad olivolja i och att bara mixa tomaterna, chilin och vitlöken och finhacka resten så att det blir lite mer attraktivt för ögat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0