Nån som vet var man kan få tag i läderfria säckhandskar?

Idag körde jag säckträning istället för löpning eftersom i förrgår när jag skulle testa att köra långpass (det blev ca 8 km på 1 tim och 15 min) fick jag ont i knäet och jag har haft ont sen dess då jag rör på bena för mycket eller för lite o_O.

Så jag körde säck men ännu har jag inte hittat igen mina säckhandskar jag tappade bort i vintras, min gissning är att nån råkade få med sig mina handskar från dojon och inte har märkt att han/hon har två par. Hur som helst jag försökte först utan nått alls på händerna, men så länge sen det var jag körde säck så var händerna för ohärdade för det, så i mina vilopauser (körde säck 1 min, vila 1 min etc.) sprang jag runt hela lägenheten för att hitta mina boxarlindor efter ett tag hittade jag dom i min låda som jag har allt möjligt i (tredje gången jag kollade alltså) så jag lindade dom i nån halv boxarlindning, dvs. bara över "seiken" knogarna och resten för att stödja upp mina löjligt svaga handleder. Summan av allt var att det blev ett ganska bra säckpass för att inte ha kört säck på ett tag.


Så nån som vet var man får tag på läderfria säckhandskar, helst i säckhandsken master från budo nord stil?


Ordlista:

Dojo = platsen där man tränar karate (behöver inte vara en träningslokal naturen kan vara ens dojo)

Seiken = pek och långfingerknogarna, träffytan på vissa slag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0