"larvig" dröm

Alltså ja, jag brukar drömma konstiga drömmar men denna tar nästan priset.

Jag har ju problem med larver som äter min ruccola och jag tror jag omedvetet tänkt lite väl mkt på det den senaste tiden.


I drömmen så drömde jag att jag gick ut på balkongen och där i balkonglådan så var det en massa jättestora larver. Den största var ca 30 cm lång och 10 cm tjock (sen i storleksorningen var dom ca 10 cm lång men det är stort eftersom dom larver jag har sett är väl den största 7 mm). Jag fick panik eftersom jag försökt att plocka bort dom för hand och bära bort dom och inte skada dom. Men dom där larverna var rent utav läskiga så jag bar blomlådan till diskbänken och stod där i halvt panik för jag visste inte vad jag skulle göra med dom, tillslut kom min fästman som tyckte jag var jättelöjlig som inte ville/vågade döda dom och han började steka dom O_o . han som i vanliga fall viftar bort mygg (alltså smäller dom inte) och gillar inte att gå nära mystackar eftersom man trampar på så många myror och i drömmen stekte han larver levande. Mamma var också där men hon gjorde inget (förutom att hon tyckte jag var larvig).


När jag vaknade kom jag fram till att jag kanske ska göra nått åt larverna, jag menar jag äter ju oekologiska grönsaker oftast eftersom jag inte har råd med ekologiska, typ det enda jag äter ekologiskt är baljväxter och bananer.



Hmm det regnar och jag som ska springa idag :(


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Haha, vilken rolig dröm! Roligt oxå att mamma tyckte du var "larvig" som du uttryckte det ;P

2009-07-21 @ 10:08:53
URL: http://hiwi.blogg.se/
Postat av: Rapchic

nog för den var läskig när man var "i drömmen" men det var nog mest för att en 30 cm lång larv äår inte så naturligt

2009-07-21 @ 19:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0