kikärtssallad

Det här är en sallad som min mamma (antagligen i bedrövat tillstånd försökt hitta nått vegetariskt till sin dotters tokigheter) har hittat åt mig. Jag skriver bara väldigt ungefärliga mått eftersom jag alltid kör denna på höft.


Nyttigt för att vara "snabbmat".


Kikärts sallad, vegansk. Ca 2 port


Ca 4 dl kokta kikärter

1 tomat eller två nävar körsbärstomater

Ca 1 dl smörgåsgurka

Limesaft, dill, vitpeppar, havssalt.


Hacka tomaten (eller halvera körsbärstomaterna) och smörgåsgurkan, blanda allt (ca ett varv på pepparkvarnen), det ska vara ganska mycket dill och limesaft, servera.


Jag brukar äta den utan tillbehör men om man vill kan man ha t.ex. ett gott bröd till.


... Och glöm inte tomater vill inte bo i kylskåpet dom vill bo på bänken, så mycket vackrare och godare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0