Första träningspasset med pulsklockan

Ja, jag testade den nya pulsklockan idag, det var riktigt spännande att se vilken puls man har.

Körde inga speciella intervaller eftersom jag inte riktigt vet var mina pulszoner är, men man måste ju börja nånstans.

Sprang i 32 minuter (pulsklockan tar tid hur länge man tränar och den har vanlig klocka också) och i början var jag på ca 150 bpm (beats per minute) men ökade sakta till 160 och då bestämde jag mig för att inte komma under 160 igen, de sista 10 minuterna var jag sällan under 170 och det högsta jag såg att jag hade var 191 bpm enligt en formel som räknar ut vilken ens maxpuls är ska jag ha ca 195 men det är inte exakt och jag ska nog göra ett maxpuls test för att vara lite mer säker på vilken maxpuls jag har, och så måste jag kolla min vilopuls, få se om jag kommer ihåg det imorgonbitti och jag vet min max och vilopuls kan jag nämligen räkna ut vilka pulszoner jag ska springa i när jag kör intervaller och då kanske jag kan få ordning på min löpning igen.


Men det är fortfarande mkt kvar att lära sig när det gäller pulsklockan.


Förutom löpningen körde jag lite styrketräning hemma och yogan såklart som jag kör vare morgon, ingen karate alltså men det för jag nog köra lite på lördag men inte imorgon eftersom jag har vilodag då.


Muhahaha.


Imorgonbitti ska det dock göras tofu så det blir svettigt ändå men i köket, så kanske blir det recept på mina "hitta Nemo rullar" (sushi/maki rullar med tofu och morötter), men jag lovar inget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0