Flyttstäd och "ham"burgare

Idag har jag hjälpt stoff ni-san att flytta ut (varav det mesta jag gjorde var att kontrollera så att alla hade städat på nog eftersom det antagligen blir jag och fästmannen som får städa om, om vi får bakläxa (och jag är bra att se detaljer).

Ja eftersom vi var dom som bjöd på mat till vi som bar/städade (Jag, fästmannen, stoff ni-san, och nån kompis till stoff ni-san) så lyxade vi till det och åt hemmagjord hamburgare, killarna ville såklart ha kött så jag gjorde mina egna hamburgare och det blev riktigt gott (första gången jag gjorde dom)


2-3 veggo-burgare (veganska)


1 tetrapack kidneybönor (ca 3 dl kokta skulle jag tro)

Ca ½-1 msk potatismjöl

Vitpeppar, persilja, cayennepeppar och soja

Kallpressad rapsolja


skölj bönorna om du köpt färdiga. Mixa allt och forma till burgare (jag gjorde dom lite för stora så dom rann ner för sidorna av burgaren *lol* så jag skulle gissa att 3 st. skulle vara bra antal) stek med lite olja tills dom har fin färg och är fasta nog.

Tillbehör till hamburgaren:

Fullkorna hamburgarbröd, sallad, tomater, rödlök, smörgåsgurka/inlagd gurka, (oliver), ketchup, senap, hamburgar dressing (ovo-vegetarisk vad jag vet rätta mig gärna om jag har fel), sweetchili sås/tacosås eller vad man nu vill ha ^-^ .


Riktigt gott ska definitivt göra dom igen och om man bara äter en t.ex. så kan man frysa in resten till när man behöver dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0