Rödbetor!!

Altså de senaste veckorna har jag varit jättesugen på rödbetor av någon anledning, särskilt kokta tex rödbetsbiffarna jag brukar göra.
som tur är så börjar det dyka upp fina exemplar av rödbetor i butikerna nu och inte se skrynkliga, mosiga exemplaren som trängs och möglar i en liten låda.

Nån som har nån aning om varför, jag menar det är ju inte riktigt "sommarmat" (lätt mat som tex sallad, sushi, soppa, mackor, soyghurt m.m.) så det kan inte vara värmen (som har varit grunden till all annan mat jag valt).
nått näringsämne kroppen saknar kanske?

ajja, har nån nått tips om goda saker man kan göra med rödbetor så fästmannen inte blir less ;)
och ni som inte testat "mina" rödbetsbiffar testa dom :D


ps. har jättemkt träningsvärk efter flytten, kommer nog inte orka träna på flera dar... får helt enkelt vänta på att "flyttmusklerna" växt till sig.

det är också ganska tomt här nu, jag kommer ha en tråkig vecka tills vi flyttat helt ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0