Första riktiga ins passet igår

Igår hade jag det första riktiga karatepasset på terminen, det var jättekul även fast man var helt borta hälften av tiden (sempai tog upp tekniker FLERA bälten upp och när han såg att hälften i rummet såg ut som frågetecken log han bara och sa ”jag tänker inte hjälpa er ni får klura ut den själv”) fast det var ändå kul. Kanske var det för att man visste att han bara skulle kolla hur mycket vi tappat under sommaren/ visa upp tekniker som inte används så mycket idag. Och man kände sig inte heller ensam om att göra helt fel, nästan alla gjorde olika tekniker *lol*.

 

Svettigt var det också och kämpigt, man vill ju inte visa riktigt hur mycket man tappat under sommaren även fast det verkar som om de flesta inte tränat alls (sempai frågade förra passet). Efter passet kändes det som om man kunde dricka hela uman och äta en hel häst… ehh.. vegetariskt i samma storlek som en häst ;)

 

Så nu sitter jag här kvällen efter och helt klart förvånad över att jag inte har så mycket träningsvärk, men den kommer väl komma imorgon och när den kommer två dagar efter passet är det inte alltid säkert att man tar sig ur sängen.

 

Det var nog allt för ikväll, hare :)


ordlista:
Sempai = instruktör
ins pass = instruktörslett pass
Uman = Umeälven


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0