Första ins passet på terminen

Igår var den första instruktörsledda karateträningen för terminen. Det var jättekul… även fast den största delen (1 timme) gick vi runt för att se vad som behövde göras med dojon. vilket vi ska försöka fixa på torsdag vilket inte blir ett träningspass utan ett ”fixa pass”, hmm undra vad dom sätter mig på att göra jag kan varken snickra eller måla och städa ska ju göras efter, men jag är säker på att dom kommer på nått jag kan göra ;)

 

Själva passet vart bara 30 min långt alltså… olika kihon tekniker och kombinationer som Stefan körde för att se hur mycket vi latat av oss i sommar.

 

Och sen kata… *suck* varför nått man absolut inte övat i sommar, kihon och kumite har jag ju kört lite i alla fall.

Vi körde från början så högt man kunde…

Alltså taikyoku sono ichi, ni, san och sen pinan sono ichi vilken jag var helt borta på, men jag försökte också (och eftersom det var ett test på hur mkt man tappat så hjälpte sempai inget) så när jag kom hem och kollade i Shihan Brian Fitkin’s bok kyokushin kata såg jag att jag gjorde massa fel på pinan ichi L

 

Ajja nått man behöver bli bättre på (ska kanske nämna att jag bara fått den genomgådd 1-2 ggr).

 

Så nu sitter jag här med träningsvärk trots att passet bara blev 30 min

 

Ordlista:

Kihon = teknik (karate)

Kata = teknik i förutbestämda mönster

Kumite = sparring/fighting

Dojo = platsen där man tränar (karate)

Taikyoku sono ichi = första katan man lär sig

Taikyoku sono ni = andra katan man lär sig

Taikyoku sono san = tredje katan man lär sig

Pinan sono ichi = fjärde katan man lär sig

Sempai = instruktör

Shihan = mästare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0