Teföreläsningen är imorgon

Så imorgon gäller det, då är det föreläsning och jag som inte ens har testat alla teer än (nog för det känns lite meningslöst då jag knappt känner någon smak).

 

Lite smått panik var det idag på ”genrepet” jag skulle ha för fästmannen idag då han tyckte att jag skulle köra utan papper alt. Ha papperna på skrivbordet . Jag var helt övertygat om att jag inte skulle se nått ifall jag tappade bort mig men det gick bra, jag sa nästan allt utan att kolla på papperet och det lät mer naturligt. För jag kan ju detta egentligen, jag är bara uppstressad (det mesta av manuset skrev jag utan att skriva av från böcker dubbelkollade bara typ årtal och dylikt).

Men vi läste inte klart allt då min hals fortfarande inte mår bra efter förkylningen, så jag har bestämt att jag ska ha med te + honing så att jag klarar mig så bra som möjligt (men det kommer göra ont). Som tur är blir det te servering m.m. när jag ska ha föreläsningen så då får rösten vila lite.

 

Har därför tänkt koncentrera mig på upplägget (när jag ska ha dom olika teerna, vilka bilder jag ska visa etc. etc.) och bara allmänt plugga på om te för eventuella frågor.

 

För att sedan imorgon packa allt och fara med Ellinor (inte mamma utan thuja Ellinor) till Hotell och restaurang och sätta igång allt.

 

Önska mig lycka till


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Lycka till :)

2009-10-20 @ 18:30:36
URL: http://hiwi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0