nytt träningsschema

Jag har ett nytt träningsschema nu i jultider. Det förra föll på att jag måste rehab träna knä och inte kan träna tex löpning och viss karate.

Ska testa min fästmans gymschema också, vilket är tänkt att mest träna styrka och inte så mkt volym.

 

Måndag: Gym + tung mage, streching (lång) och ins karate

Tisdag (vilodag): vapenträning, bågskytte

Onsdag: Gym och ins kumite

Torsdag: Mage lätt, streching och ins karate

Fredag: Gym, kondition, säck (teknik)

Lördag(vilodag): vapenträning, bågskytte

Söndag: 450 sparkar, kihon/kata, säck

 

Kumite: då man har ork/lust

varje dag: yoga, streching knä/rehab x2 och rehab jogg

 

obs, sånt som kan slita på knät (ins karate, ins kumite, sparkar, säck m.m.) gör jag först då mitt knä pallar och vapenträningen och bågskyttet är mer koncentrationsövningar än muskelbyggande/slitande.

 

Som tur är var knäet inte skadat/inflammerat utan ”bara” irriterat så om jag är försiktig borde det snart vara ok.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0