sojagrytbitar och veg jerky

Nu har jag testat gryt bitarna och jerkyn, och fy vad äckligt jerkyn smakade, den smakade sött...

SÖTT, det ska imitera torkat kött hur ofta sötar man kött, jag tror det skulle ha varit godare utan kryddning nästan eller så är det det att jag inte äter så söta saker så ofta längre.


Aja grytbitarna var goda (smakar som det man kryddar med, samma egenskap som kött alltså) men konsistensen var liite väl mjuk, men jag har inte lärt mig hur man tillagar dom på bästa sätt ännu. Jag tror det är boven i dramat. Jag gjorde an gryta alltså på potatis, morot, champinjoner, lök, (vitlök), sojagrytbitar, basilika, timjan, peppar och buljong. Ganska gott men som sagt konsistensen kan förbättras jag ska försöka att steka grytbitarna lite så dom får lite yta till nästa gång, då kanske dom inte drar åt sig så mycket av vätskan i grytan.


Hare till nästa gång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0