Nytt träningsschema

Eftersom motivationen till träning har varit låg de närmaste veckorna och extremt låg denna vecka så har jag bestämt mig att börja på gym igen (ok bestämde mig i fredags) så jag har skrivit ett nytt träningsschema idag, fast jag har ju ännu inte köpt nytt gymkort och hade tänkt fråga gymmet-stefan om hjälp med upplägg på styrketräningen så det kan ändras ganska snabbt.


Så här ser det ut:

Måndag: Löpning, Instruktörsledd karate, Gym (Rygg, mage)

Tisdag: vila

Onsdag: Löpning, Instruktörsledd Kumite, Lätt styrka mage(hemma)

Torsdag: Instruktörsledd karate, Gym (bröst, triceps)

Fredag: Gym (axlar, biceps), säck, kata/kihon hemma

Lördag: Löpning, stretching

Söndag: vila


Har då dragit ner på löpningen då jag förut sprang varannan dag vilket gjorde att jag hade två olika veckoscheman. Det kommer bli svårt eftersom löpningen är "min egen tid" men i akut behov på "egen tid" får jag väl ta en promenad. (och nu joggar jag eftersom ett av mina knän är lite sur på mig).


Så det blir två vilodagar och en "lätt dag"


Ordlista:

Kumite = karate fighting

Kihon = karate teknik (rörelser)

Kata = Kihon i förutbestämt mönster


Kommentarer
Postat av: Pauline

värst va du va hurtig. lät inte bra det där med knät, akta så du inte tar ut dej för hårt, så du får min kroniska sjukdom.

2009-09-02 @ 10:13:52
URL: http://pallans.blogg.se/
Postat av: rapchic

jo därför jogagr jag bara 10-20 min när jag har "löpning" jag vill ju bygga upp så jag inte får ont så jag sltar vid minsta lilla känning

2009-09-02 @ 18:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0