Jag har fått paket (ääälskar paket)

Idag har jag fått ett paket, från bussgods. Med torkat soja "kött" från http://www.vegshop.se/ har aldrig testat det förut men tog ett sojapaket med 3 kg torkat sojakött för där fanns det många olika t.ex. grytbitar, strimlor, gryn etc.


Jag har hittills bara hunnit testa gryna och gjorde en sojafärssås typ. Jag tyckte att konsistensen var som kött men fästmannen höll inte med, men det kan ju vara för att jag inte ätit kött på ett tag (tycker t.ex. att sojamjölk smakar som vanlig komjölk nuförtiden). Sojaköttet ska visst efter vad man har berättat för mig vara bra om man får ont i magen av bönor t.ex. Jag hade tänkt köpa det tidigare då jag faktiskt hade ont i magen men jag hade inte råd, så jag kommen nog mest använda "sojaköttet" för att det är kul att variera maten. (fast om man inte tål gluten är det ingen hit för magen då det innehåller gluten).


Det är också helt veganskt vilket är bra om/då jag blir vegan ^-^


Jag trodde inte det skulle vara så mkt då jag beställde det. "sojaköttet" blir ca 4 ggr tyngre när man blötlagt det så alltså har jag ca 12 kg fullvärdigt protein i skafferiet o_O som tur är håller det till 2011 ifall jag inte äter det så mkt.


Jag beställde också veg jerky barbeqeu, får testa det imorgon, saknar faktiskt torkat kött även fast man inte åt det så mycket.


Jaja har inte hunnit testa så mycket av det men jag får väl berätta senare hur det smakar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0