Första misslyckade sushin

Gaah misslyckades totalt med sushin idag... eller totalt totalt det smakade gudomligt som vanligt men första noriarket jag rullade vart för löst och det andra lite för mycket ris i så när jag rullade ihop det så hamnade det ris på "limytan" så summan av allt detta var att även fast den var god så ramlade den isär när man skulle äta... ytterst irriterande och nu har jag också snart slut på gari, nori och japansk soja :(
Men det var första gången det gick dåligt så jag har väl aft tur hitills, alla säger ju att det är svårt att rulla sushi.
jag gjorde denna.. http://rapchic.blogg.se/2009/july/hitta-nemo-sushi.html


En komisk sak var att när jag gjorde sushin så var det ett program på radion om japansk mat (och dom spelade japanska låtar fast inte J-pop utan långsamma låtar) det var spännande synd att så mycket japansk mat är baserat på fisk då jag inte äter fisk.


En riktigt intressant sak var att många (procentuellt jämfört med Europa) i japan inte tål alkohol, så t.ex. på sushi restauranger skulle det visst alltid finna te för dom som inte tålde alkohol, kanske ska jag och fästmannen flytta dit då kanske folk inte kollar konstigt på en för att man inte dricker alkohol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0