Födelsedagskalas

Förra helgen hade jag mitt första "födelsedagskalas" på flera år. (kan man kalla det kalas i min ålder?)
jag bjöd hem de närmaste i familjen på sushi
Längst bort california roll med avokado, tofu och zuquini,
runda tallrikar risbollar (vad dom nu heter) med tex rullad omelett, tofu, morots och zuquini fjärilar eller avokado.
sedan närmare till vänster, rullad omelett fylld med spenat (till höger gari)
närmast, maki med morötter och tofu.
serverat med två tesorter (Gen mai cha och Sencha)

risbollarna (ärskilt med avokado) gick åt mest.

presenterna jag fick var...

blandannat, ett brickbord, Fantomen, Sumi sticks och hjälp med min blogg.
en krassekott, lavendel sirap, en bento, lite te och rosen från första bilden.

Nu ska krassekotten få ett namn så hjälp mig med det!


efter sushin spelade vi lite Tekken 6 och sedan blev det choklad tårta, havrekakor och kanelbullar.
och till det serverades jasminte (Yin ho jasmine) och saft.

som sagt ett namn till kotten tack ;)

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Bara o säg till när du vill ha hjälp med bloggdesignen :) Vi ska till lycksele i helgen så kanske då nån gång?



Förslag på namn; Arne, Arnold, Agne (tycker om namn som börjar på A), Gustavo, Bertil, (för visst är det en kille?), Gottfrid. Haha, skrev bara upp namnen som ploppade upp först i min skalle ;)

2010-06-05 @ 11:18:38
URL: http://hiwi.blogg.se/
Postat av: Mum

"Kalas" är väl ett bra ord - då vet alla vad det handlar om... kanske inte lika häftigt som "party", men det var ju inget party heller, utan en trevlig liten fest eller... kalas.

2010-06-30 @ 10:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0