ny kamera

Fästmannen har skaffat en "ny" (dvs begagnad i bra skick) system digital kamera, rätatre sagt en canon eos 40 d.
så jag har roat mig att låtsats vara kreativ de senaste dagarna och fått några bra bilder.

(det enda negativa med kameran är att den har så bra skärpa att man kan inte ta kort på människor då vaenda liten skavank syns, men man lär väl sig med tiden att ta mer smickrande bilder)


försök att hitta bra bakgrund om man inte har snygga tapeter.


vår söta lilla påskkärring glömde underkläderna ;)


försök till makro, bra bakgrund och zoom, vårt lilla olivträd.


makro med skuggeffekt (försök till) daniels akustiska



närbild på kaktus


jag tycker själv att te är såå vackert, här är min nya glastekanna med sencha (vanligt japanskt te)

som ni ser på många skulle det behövas reflektorer eller fler blixtar men man tager vad man haver och jag måste lära känna kameran mer då jag i vara kört på "förinställda" inställningar

Kommentarer
Postat av: Hiffle

Roligt med bilder :)

2010-04-22 @ 16:29:05
URL: http://hiwi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0