Kettlebells

gymkortet gick ut förra veckan (eller ok kan vara tidigare då jag har varit lite *harkel* dålig på att träna ett tag nu) så jag tänkte att istället för att förnya gymkortet ska jag testa kettlebells på allvar nu ett tag och se om det är bättre för mig.
Det har ju både sina för och nackdelar.

Kettlebells +
Det går snabbt (ett pass tar ca 30 min) för mig.
Man får upp pulsen mer än gym (bra nu när jag inte kan köra ordentlig cardia pga mitt knä)
Det tränar alla småmuskler.
Det ska visst vara perfekt styrketräning för kampsportare.
Man behöver inte hasa iväg sig på gymmet, utan kan göra det om man har en halvtimme över hemma (om man nu har kattlebellsen hemma såklart)

Kettlebells -
Är rädd att jag ska förlora mina fina "stora" muskler (fåfänga ;)  )
Inga stoora fina speglar (fåfängan igen)
Har bara en 4 kilos och två 16 kilos, så kettlebellsen måste uppdateras om det blir allvar och det är dyrt.
Kanske inte bäst på stora muskelgrupper tex rygg är ju med men inte så jättemkt.

så vi får se om det blir att jag fortsätter längre än testperioden som blir några månader tror jag, men det är mer plus än minus iallafall :D

Minna, Ganbatte o-kudasai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0